جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۰:۲۴

رشد چشمگیر تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی بنادر غرب

باشگاه خبری فراساحل: مدیربنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان (به غیر از کیش) طی هفت ماهه نخست سال جاری، بیش از ۶ میلیون و ۱۳۶ هزار تن بوده که این عدد رشد ۱۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب درباره عملکرد بندرلنگه و بنادر غرب استان هرمزگان (به غیر از کیش) در هفت ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، اظهار داشت: در مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی بیش از ۴ میلیون و ۱۲۵ هزار تن با رشد ۲۰۸ درصدی با کسب رتبه پنجم و نیز مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی بیش‌ از ۲ میلیون و ۱۰ هزار تن با رشد ۵۱ درصدی بود که کسب رتبه پنجم در بین بنادر کشور را نشان می‌دهد. مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی بالغ بر ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن با رشد ۲۸۷ درصدی و کسب جایگاه چهارم در بین بنادر کشور بود، گفت: مجموع صادرات کالاهای غیرنفتی نیز با حجم بیش از ۱ میلیون و ۴۶ هزار تن و رشد ۶۸ درصدی، حاکی از کسب جایگاه ششم در بین بنادر کشور است.

عسکری نسب با اشاره به رشد چشمگیر ۶۶۴ درصدی صادرات نفتی با حجم ۲ میلیون و ۷۵۲ هزار تن،‌ از رشد ۲۷ درصدی کاپوتاژ(کران بری) فرآورده های غیرنفتی با بیش از ۷۲۶ هزار تن خبر داد و بیان کرد: خدمات ورود و خروج بیش از ۱۴ هزار و ۹۸۶ فروند شناور با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است. وی افزود: رشد تخلیه و بارگیری در بنادر تابعه غرب هرمزگان طی هفت ماه گذشته در مورد بندر چارک ۱۸۳ درصد، بندر سیری ۸۴۸ درصد، بندر لاوان ۱۲۴ درصد و در بنادر شیو، پارسیان، خمیر و ابوموسی صددرصد بوده است. مدیربنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به ترانزیت ۱۸۱ هزار و ۹۴۴ تن کالا با رشد ۹۰ درصدی و کسب جایگاه سوم در بین بنادر کشور، اظهار داشت: شاهد ترانزیت بیش از ۷۶ هزار خودرو با رشد ۶۲ درصدی و کسب جایگاه نخست در بین بنادر کشور طی هفت ماه گذشته بودیم و ‌در عین حال جایگاه نخست در مهر ماه و جایگاه دوم بین بنادر کشور در ۷ ماهه نخست سال جاری با تخلیه و بارگیری ۴۴۵۰۰ TEU  کانتینر یخچالی و رشد ۳۸۸ درصدی رقم خورده است.



  کد خبر : 6338
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :